9 Temmuz 2009 Perşembe

Milli Eğitim Bakanlığı, Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri,

Milli Eğitim Bakanlığı, Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Spor Liseleri ile Anadolu Liselerinin öğretmen gereksinimini karşılayamadığı iddiasıyla, 24 Kasım 2007 günlü Resmi Gazetede yayımladığı yönetmelik değişiklikleri ile sınavsız öğretmen atamanın yolunu açmaya çalışmış, yayımladığı kılavuzda da bu doğrultuda düzenlemelere yer vermiştir.

Sendikamız bu düzenlemelerin hukuka aykırı olduğunu, yapılan değişikliklerin Danıştay kararlarını boşa çıkarma amacı taşıdığını dile getirmiş, 3 Mart 2008 günü yayımlanan Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Spor Liseleri ile Her Türdeki Anadolu Liselerine Öğretmen Başvuru ve Atama Kılavuzunun (2008-1) ‘Atamalarda Öncelik’ başlıklı 4.3. maddesinde yer alan “… öğretmen ihtiyacının karşılanamaması durumunda, bu eğitim kurumları için ilgili yönetmeliğin 5’inci maddesinde belirtilen şartları taşımak kaydıyla Değerlendirme Formu (Ek-3) üzerinde yapılacak değerlendirmedeki puan üstünlüğüne göre” ifadesi, Yönetmeliğin 18. maddesinin (c) bendinde yer alan “… öğretmen ihtiyacı karşılanamayan eğitim kurumları için, 5 inci maddedeki şartları taşımaları kaydıyla Değerlendirme Formu (Ek-3) üzerinde yapılacak değerlendirmede puan üstünlüğüne göre” ifadesi, Yönetmeliğin 18. maddesinin (ç) bendinde yer alan “İlk defa öğretmenliğe atananlardan genel ortaöğretim alanları için 90, meslek dersleri için 70 ve daha üstünde KPSS’den puan alanlardan puan üstünlüğüne göre” ifadesi ile “Değerlendirme Formu”nun yürütmesinin durdurulması ve iptali istemiyle 17 Mart 2008 günü dava açmıştır.

Danıştay İkinci Dairesi, 11.06.2008 gün ve E.2008/909 sayılı kararıyla kılavuz ve yönetmeliğin anılan hükümleri ile Değerlendirme Formu’nun hukuka aykırı olduğu gerekçesiyle yürütmesinin durdurulmasına karar vermiştir.

Milli Eğitim Bakanlığı anılan Danıştay kararı uyarınca sınavsız olarak yaptığı atamaları geri almak zorundadır. Bu konudaki mağduriyetin sorumlusu da, hukuka aykırı yöntemleri izlemekte kararlı olan bakanlık olacaktır. Milli Eğitim Bakanlığı, bu eğitim kurumlarının öğretmen gereksinimini gerçekten karşılamak isteğinde ise bu sorunu çözmek hiç de zor değildir. Bu amaçla yılda en az iki kez sınav yapılması sorunu çok daha kısa sürede çözecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder