7 Temmuz 2009 Salı

ANAOKULU DA ZORUNLU OLUYOR

ANAOKULU DA ZORUNLU OLUYOR


Milli Eğitim Bakanlığı, önümüzdeki eğitim yılından itibaren 32 pilot ilde uygulanacak, okul öncesi eğitim çağına gelen çocukların zorunlu eğitime alınması projesini hızlandırdı.
Milli Eğitim Bakanlığı, önümüzdeki eğitim yılından itibaren 32 pilot ilde uygulanacak, okul öncesi eğitim çağına gelen çocukların zorunlu eğitime alınması projesini hızlandırdı.
Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, pilot illerin vali ve milli eğitim müdürlerini, yarın yapılacak değerlendirme toplantısı için Ankara'ya çağırdı.
Projeye göre, zorunlu anaokulu projesi ile 8 derslikli okullarda ana sınıfı açılacak. Anaokullarında ikili öğretime geçilecek ve kapatılan köy okulları, anaokulu olarak değerlendirilmek üzere tekrar açılacak.
Zorunlu okul öncesi eğitimin uygulanacağı illerde, çocuklar toplam 60 ay eğitilecek ve 9 yıllık mecburi eğitime geçiş yapacak. Böylece çocukların okula başlama yaşı 5'e çekilecek.
Proje pilot illerde başarıyla sonuçlandıktan sonra Türkiye genelinde okul öncesi eğitim zorunlu hale gelecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder